Sunday, October 19, 2008

Esimene nädal, 2.ülesanne

1. Palu ühel oma kooli õpilasel ja ühel õpetajal oma sõnadega seletada, miks on viitamine oluline.

Õpilane: "Siis saab lugeja aru, milliseid materjale on kasutatud ja saab juurde lugeda, kui see teema teda huvitab. Saab näha, et töö kirjutamisel on kasutatud teisi materjale, et õpilane pole ise kõike välja mõelnud."

Õpetaja: "Kõigepealt on oluline näha, milliseid materjale õpilane töö koostamisel kasutas. Saab eristada õpilase mõtted teiste autorite mõtetest. Teised lugejad saavad ülevaate antud teemaga seotud ja olemasolevast kirjandusest."

2. Leia veebist üks korrektselt algallikatele viitav õppematerjal ja üks mittekorretselt viitav õppematerjal. Mis on mittekorrektselt viitava materjali puudused?

Mittekorrektselt viitav materjali puhul jääb arusaamatuks, mis on õppematerjali autori originaallooming, mis on teistelt laenatud. Samuti puudub võimalus leida algallikaid täiendavaks lugemiseks.

3. Millised nõudmised sead Sa oma üliõpilastele kirjalike tööde vormistamiseks ja viitamiseks? Kas Sinu õppeasutuses on kehtestatud üldised tööde vormistamise ja viitamise nõuded?

Meie koolis on olemas üldised kirjalike tööde vormistamise ja viitamise nõuded, kuid tuleb tunnistada, et nende järgimine ja järgimise nõudmine ei ole järjepidev.

No comments: